OVERZICHT UITGEBREIDE SERVICEOVEREENKOMST
Tot de uitgebreide serviceovereenkomst behoren alle in de basis serviceovereenkomst genoemde activiteiten eveneens de volgende werkzaamheden.
Deze werkzaamheden kunnen wij omschrijven als;
Het Controleren van:
- Stopverschillen en het opheffen hiervan,
- Schacht en kooidrukknoppen;
- Fotocel en sensorlijst;
- Knelcontact;
- Deuropen - en deurdicht knop;
- Schachtdeuren indien deze scheef is, recht hangen;
- Kooideuren indien deze scheef is, recht hangen;
- Contacten, van de schachtdeuren en deze eventueel afstellen;
- Contacten, van de kooideuren en deze eventueel afstellen;
- Spreek- en luisterverbinding testen;
- Alarmbel op het kooi-dak testen;
- Noodverlichting in de kooi;
- Schachtverlichting;
- Noodeind schakelaars in de schacht testen, zowel in de op als neer richting;
- Kwaliteit van de staaldraden;
- Kooisloffen;
- Sloffen van het tegengewicht;
- Torninrichting;
- Rem;
- Geleiders en geleider-beugels en kolom vet- en stofvrij maken;
- Het smeren van de geleiders;
- Schoonmaken van het kooi-dak, vang en schachtput;
- Schoonmaken van schacht- en kooideuren en drempels;
- Afstellen schacht- en kooideuren en verdiepingen;
- Smeer- en schoonmaakmiddelen en poetsdoeken zijn inbegrepen bij dit contract;
- De werkzaamheden vallende binnen dit contract worden zoveel mogelijk tijdens normale werktijden
uitgevoerd.
- Het aansturen van en het assisteren tijdens de periodieke keuring door een onafhankelijk gecertificeerd
instituut.
- Verhelpen van technische storingen tijdens normale werkuren, van 7.00 uur tot 17.00 uur, exclusief materiaal
(met een maximum van 2 werkuren);
- Het leveren en monteren van lift-technische onderdelen die onderhevig zijn aan normale slijtage, waaronder
o.a. : hulprelais, deurcontact etc.
- Assistentieverlening bij de liftkeuring;
- De opdrachtgever in kennis stellen, indien tijdens bovengenoemde werkzaamheden blijkt, herstellingen,
verbeteringen van één of meerdere onderdelen wenselijk of noodzakelijk moet worden geacht.
- De onderhoudswerkzaamheden vallende binnen dit contract worden zoveel mogelijk tijdens normale
werktijden uitgevoerd.
Vervolg uitgebreide service overeenkomst,
De volgende werkzaamheden in het uitgebreid contract zijn uitgesloten:
- Het opheffen van storingen na 17:00 uur (voorrijkosten en arbeidsuren);
- Storingen tijdens weekend, zon- en feestdagen;
- Keuringskosten;
- Vandalisme;
- Brandschade, waterschade, blikseminslag;
- Het leveren en monteren van diverse onderdelen; boven een bedrag van € 150,- (per jaar) en bij elektronica
boven een bedrag van € 300,- (per jaar);
- Reparatie aan de liftinstallatie, hiervoor ontvangt u een aparte offerte;
- Storingen veroorzaakt door werkzaamheden door derden aan de liftinstallatie;
- Indien storingen worden veroorzaakt door verouderde componenten die op ons advies vervangen zouden
moeten worden, echter niet door u worden vervangen, zullen wij genoodzaakt zijn de kosten van herhaal
storingen in rekening te brengen.